fbpx

Datang sebagai tetamu

Pulang sebagai keluarga

SALJI DI MURREN, SWITZERLAND.

Beautiful little snow ❤️ Keindahan ini adalah sekitar kawasan Mürren, Switzerland. Salji yang turun bukanlah seperti ais kepal dan ais yang biasa sebabnya ia sememangnya halus, lembut, tenang, cantik dan sehingga kita tidak sedar ia mampu membawa kesakitan sebab sejuk sangat wuu. Tapi tahukah anda bahawa kejuaraan ski tertua didunia

Read More »

MASJID MODEN DI ISTANBUL

Marmara University Faculty of Theology Mosque. Dibuka pada tahun 2015 dan boleh memuatkan sekitar 4,300 jemaah. lokasi masjid ini terletak di kawasan Fakulti Ilahiyat di Marmara Universiti. Masjid ini mempunyai beberapa buah tingkat antaranya 2 tingkat terletak dalam masjid manakala 2 tingkat lagi berada di bawah tanah untuk kawasan tempat

Read More »

KEINDAHAN BUNGA TULIP DI ISTANBUL

  Kami dari Akudanistanbul semestinya akan membawa para peserta pada setiap musim sama ada sejuk, bunga, luruh dan panas ke Turki ✈️ Tapi admin ingin berkongsikan sedikit info mengenai trip kami ke Istanbul pada bulan April dan ketika itu telah memasuki musim bunga Tulip: (1) Jika ikuti kami ke Istanbul

Read More »

ICELAND & ” THE VIKING “

Sólheimasandur Plane Wreck, Vík, Iceland. Tahukah anda dahulunya Iceland ini pernah diduduki oleh golongan pendeta dari Ireland sekitar awal abad ke-9. Semestinya, ramai antara kita pastikan akan terfikir di Utara Eropah mesti akan berkait dengan nama Viking juga kan? Ya! bangsa Viking ini pernah bermigrasi ke sini sekitar pertengahan abad

Read More »

KEMBARA DI DUBROVNIK, CROATIA

Dubrovník, Croatia Semua lokasi yang berada di Balkan ini semuanya menarik dan memang sangat indah. Harini ini admin nak share apa yang korang kena buat kalau ke Dubrovník. Tak sabarnya kalau dapat bawa peserta pergi Bosnia-Croatia-Montenegro. (1) Okay dah sampai Dubrovník, korang mesti kena pergi jalan-jalan dekat Tembok Dubrovník ini

Read More »

MASJID PERTAMA DI SLOVENIA

MASJID PERTAMA DIBUKA DI SLOVENIA SETELAH 50 TAHUN ALHAMDULILLAH. LJUBLJANA : Mošeja Al Iman atau Masjid Ljubljana yang pertama Slovenia telah dibuka dan digunakan di ibukota Ljubljana pada hari Isnin, 3 Feb 2020. Hampir 50 tahun akhirnya terbina dan siap sebuah masjid di Ljubljana dan boleh digunakan oleh para komuniti

Read More »

Kembara ku di Santorini

Oía, Santorini   Cantiknya waktu ini di Santorini, MashaaAllah hanya tuhan sahaja yang tahu betapa seronoknya admin bersama peserta. Gambar kiri adalah panorama, kanan adalah realiti disana, ramai tau datang sebab cantiknya sangat 💙 Lokasi yang admin pergi ini adalah di Oía, Santorini 🇬🇷. Dekat sini sangat banyak spot instagrammable. Jadi admin

Read More »

Pengalaman Jumaat Ku di Türkiye

İstanbul | Türkiye Assalamualaikum dan salam sejahtera buat semua pengembara diluar sana 🥰 Di hari yang penuh mulia ini, semoga kita semua dipermudahkan segala urusan dan diredhai segala apa yang kita amalkan. Hari ini kan hari Jumaat jadi buat kaum Adam semestinya sudah bersiap sedia untuk pergi ke masjid untuk

Read More »

Minuman Wajib di Turki Ketika Musim Sejuk

Sahleb | Sahlab 🥛– Istanbul Bila musim sejuk tiba semestinya akan lebih lapar dan mesti akan cari makanan atau minuman yang panas untuk menyedapkan tekak bila menghadapi musim sejuk, admin lagi la kat sana kuat makan🥶 Okay, kebiasaan orang akan cari makanan yang berlemak seperti daging, çay atau kahve, yang panas

Read More »

9 Manisan & Pastri Yang Menarik

Manisan & Pastri 🧁🍮🍩 Hai pengembara, selamat berhujung minggu 🥰 Admin memang meminati makanan yang manis2 terutama pada manisan,biskut,pastri,kek dan pelbagai lagi. Mesti siapa yang pernah tengok LIVE admin mesti ingat admin ada bawa makan manisan2 di Turki terutamanya hehe terliur pulak tak apa nanti kan misi mencari manisan bersama

Read More »

Aku Dan Istanbul [ Hotline : 012-606 4675 / 017-359 8739 ]